Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, si ministrul ungar al Dezvoltarii Nationale, Pal Volner, au semnat la Budapesta, doua acorduri interguvernamentale pentru conexiunea autostrazilor Arad-Nadlac si Cluj Napoca-Santaul Mare (Bors) cu autostrazi din Ungaria.
Acordurile vizeaza conexiunea cu autostrazile Csanadpalota-Mako-Szeged si Nagykereki-Szolnok.
Scopul acestora este de a crea conditiile necesare asigurarii unei legaturi directe prin racordarea autostrazilor din Romania cu cele de pe teritoriul Ungariei, de a stabili punctele de conexiune intre cele doua autostrazi, pe linia frontierei comune si de a reglementa conditiile tehnice de realizare a jonctiunii rutiere.
Romania si Ungaria vor infiinta cate un grup de lucru alcatuit din experti, pentru fiecare conexiune de autostrada, care se va reuni alternativ pe teritoriile celor doua state, si la care vor participa specialisti din domeniul proiectarii, constructiei, intretinerii si managementului de drumuri si poduri.
„De la intalnirea cu domnul Volner de la Bucuresti din decembrie 2010 s-au realizat progrese considerabile in contractarea fondurilor europene pentru infrastructura de transport, dupa ce in ultimele luni am semnat contracte de 1,4 miliarde de euro. Numai pentru autostrazile de pe Coridorul IV, pe tronsonul Nadlac-Sibiu, contractele insumeaza 1,12 miliarde de euro, ele urmand a fi finalizate in 2013”, a declarat Boagiu intr-un comunicat.
Constructia autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi. Primul va fi executat de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru suma de 115,8 milioane euro. Lotul al doilea va fi proiectat si executat de compania germana Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.
Autostrada Cluj-Napoca-Santaul Mare (Bors) face parte din Autostrada Transilvania, proiect inceput in 2003 de compania americana Bechtel pe traseul Brasov-Cluj Napoca-Bors (415 km). Pana in prezent au fost contruiti doar 52 km din autostrada, iar lucrarile sunt oprite de la inceputul anului, din lipsa de fonduri. Sursa de finantare pentru acest proiect este exclusiv bugetul de stat.
in luna mai, Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania avea o datorie catre Bechtel de 90,4 mililoane euro, la care se adauga TVA in valoare de 90,3 milioane lei. (Mediafax)