Romstrade pierde contractele cu CNADNR din cauza proiectelor neterminate

0
1075

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania va rezilia contractul cu firma Romstrade, care nu a incheiat anul acesta lucrarile la soseaua Transalpina, a declarat directorul general al CNADNR Narcis Neaga.

Seful CNADNR a vizitat, sambata si duminica, trei santiere la drumuri aflate in lucru in judetul Gorj, unul dintre acestea fiind cel de la Transalpina, informeaza Mediafax.

Neaga afirma ca a putut constata la fata locului neindeplinirea obligatiilor contractuale pe care firma Romstrade le avea pentru a finaliza anul acesta lucrarile de construire a soselei Transalpina, cea mai inalta sosea din tara, care porneste din judetul Gorj, din localitatea Bumbesti Pitic, trece prin judetele Hunedoara, Valcea si Sibiu, si ajunge pana la Sebes, in Alba.

„Sunt doua motive pentru care vom trece la rezilierea contractului cu cei de la Romstrade. Primul ar fi acela ca nu si-au indeplinit obligatiile contractuale pe care le aveau, iar cel de-al doilea este dat de faptul ca firma a intrat in faliment”, afirma Neaga.

seful CNADNR doreste ca in perioada sezonului rece compania pe care o conduce sa reuseasca sa desemneze un nou constructor care sa execute restul lucrarilor la Transalpina in cursul urmatorului sezon cald.

„Soseaua si zona prin care trece Transalpina sunt de o frumusete rara si e pacat sa nu ducem lucrurile la bun sfarsit. Vom face o evaluare a lucrarilor care mai sunt de efectuat si vom incerca sa gasim o sursa de finantare pentru acestea astfel incat la primavara, cand va fi din nou vreme frumoasa, sa avem si constructor nou si banii pentru a finaliza acest proiect”, a mentionat Narcis Neaga.

Seful CNADNR a vizitat, in cursul zilei de sambata, si portiunea de drum de pe DN 66 dintre Rovinari si Bumbesti Jiu, la care lucrarile de modernizare au inceput in 2005 si nu au fost executate pana acum nici in proportie de 10%.

Neaga afirma ca situatia pe care a intalnit-o pe teren este atat de proasta incat intentioneaza sa vina pe acest santier din zece in zece zile pentru a-i urmari pe constructori.

„Pentru aceasta lucrare sunt bani, dar nu misca nimeni nimic. Nici macar acum, cand stiau ca voi fi eu in zona, nu am vazut muncitori la lucru. Voi monitoriza foarte atent lucrarile. Voi veni din zece in zece zile pentru a vedea eu cum evolueaza lucrarile pentru ca am vazut ca acest contract este tratat prost de catre constructor”, afirma directorul general al CNADNR.

Narcis Neaga afirma ca i-a invitat pentru marti la Bucuresti pe reprezentantii firmei implicate in modernizarea sectorului de drum amintit, precum si pe proiectantul si pe consultantul care ar trebui sa se ocupe de bunul mers al lucrurilor.

„Putem sa ajungem la o reziliere a contractului, dar am pierde apoi iarasi timp pentru a desemna o alta firma, asa cum s-a mai intamplat in trecut. Proiectantul, care e acelasi din 2005 incoace, imi spunea ca sunt probleme la proiect, de parca eu l-as fi realizat, nu el. Dupa discutiile de marti sper sa facem in asa fel incat sa se treaca efectiv la munca pentru ca, altfel, vine iarasi iarna si din nou nu se mai face nimic pana la primavara”, afirma Neaga.

Directorul general al CNADNR a vizitat, tot sambata, si santierul deschis pe Defileul Jiului pentru modernizarea drumului national 66 dintre Bumbesti Jiu si Petrosani, pe sectorul respectiv lucrarile fiind in grafic.

„Culmea este ca aici este acelasi proiectant si consultant ca la tronsonul dintre Rovinari si Bumbesti Jiu. Le-am spus ca nu accept nicio scuza pentru ce se intampla pe acest sector, in conditiile in care reusesc sa fie la zi cu lucrarile pe tronsonul Bumbesti Jiu – Petrosani”, a afirmat Neaga.

Lucrarile de modernizare a drumului ce trece prin Defileul Jiului si face legatura intre Petrosani si Bumbesti Jiu au inceput anul acesta si ar urma sa fie gata la finalul anului viitor. Pana la 1 noiembrie, din cauza lucrarilor respective, circulatia rutiera prin Defileul Jiului este inchisa in zilele de marti, miercuri si joi, intre orele 9.00 si 18.00, soferilor fiindu-le recomandate rute ocolitoare, care sunt insa mai mari cu circa 200 de kilometri decat traseul initial.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here