Romtelecom si COSMOTE Romania anunta rezultatele financiare pentru anul fiscal 2013, incheiat la 31 decembrie 2013, conform indicatorilor de performanta raportati de catre OTE Group.
„In ansamblu, anul 2013 a fost plin de provocari si realizari totodata, pentru operatiunile fixe si mobile. Pentru segmentul fix, solutiile ITC furnizate de Romtelecom au inregistrat cele mai impresionante rate de crestere. Serviciile de Internet si TV au contribuit semnificativ la evolutia companiei in termeni de venituri si numar de clienti. Veniturile din serviciile pentru operatori au jucat si ele un rol relevant in stabilitatea financiara a companiei. Pentru segmentul mobil, un reper cheie al ultimului trimestru din 2013 a fost reconfigurarea radicala a portofoliului de abonamente, un pas revolutionar marcat de COSMOTE, avand la baza inovatia prin simplitate si comunicare nelimitata. Sunt increzator ca performanta din 2013 este rezultatul raspunsului pozitiv al clientilor la initiativele noastre comerciale si dovada ca strategia pe care am conceput-o este cea corecta”, a declarat Nikolai Beckers, CEO Romtelecom si COSMOTE Romania.
Romtelecom
in 2013, Romtelecom si-a continuat evolutia, bazandu-se pe cativa piloni esentiali de dezvoltare: solutii ITC la cheie, servicii TV si de Internet. in acelasi timp, din punct de vedere al veniturilor inregistrate, o contributie solida au avut-o si serviciile de wholesale.
Astfel, in T4 2013, Romtelecom a raportat venituri cu 8,8% mai mari comparativ cu T4 2012, ajungand la 162,7 milioane euro. Veniturile inregistrate pentru intreg anul 2013 au fost de 609,5 milioane euro, mentinandu-se relativ stabile in comparatie cu 2012. De asemenea, EBITDA pentru T4 2013 a fost mai mare cu 13,3% in comparatie cu T4 2012.
Cea mai mare rata de crestere a veniturilor in T4 2013 in comparatie cu T4 2012, de peste 470%, a fost inregistrata de solutiile de sisteme (ITC), consolidand astfel pozitia de lider a Romtelecom pe acest segment. Compania implementeaza solutii ITC la cheie (care includ managed services, virtualizare desktop etc.) pentru clientii corporate, fiind responsabila, de asemenea, cu operarea solutiilor respective.
Numarul de clienti TV a inregistrat o crestere de 7%, ajungand la peste 1,3 milioane la sfarsitul anului 2013. Baza de clienti de Internet broadband a crescut cu 4,5% in aceeasi perioada, echilibrand tendinta de descrestere a serviciilor traditionale de voce. in ceea ce priveste ratele de crestere a veniturilor, cea pentru serviciile de Internet a fost de 7%, respectiv 7,4% pentru serviciile TV, la nivel de trimestru. in total, Romtelecom a raportat o crestere a numarului de abonamente, care a ajuns la peste 4,85 milioane la finalul lui 2013.
O contributie semnificativa in privinta veniturilor totale raportate de Romtelecom pentru T4 2013 au avut-o serviciile de wholesale, in crestere cu 31,1% fata de T4 2012, avand o tendinta pozitiva similara pentru intreg anul, in pofida trendului negativ generat de masurile de reglementare care au impus scaderea tarifelor de terminare.
COSMOTE Romania
COSMOTE Romania a traversat un parcurs stabil in anul 2013, inregistrand performanta financiara pentru principalii indicatori si consolidandu-si pozitia pe piata, prin optimizarea portofoliului de produse si servicii si prin continuarea extinderii retelei. COSMOTE a mentinut trendul ascendent pentru baza de clienti business, ca urmare a utilizarii intensificate a serviciilor de date. Astfel, in 2013, segmentul business a crescut cu 10,3% de la un an la altul.
Baza de clienti (inclusiv Zapp) s-a mentinut la aproximativ 6,1 milioane la finalul lui 2013, din care 25,9% abonati, in crestere cu 1,1% in T4 2013 fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Desi 2013 a fost un an plin de provocari, veniturile in T4 au crescut cu 8,1% de la un an la altul, atingand valoarea de 123 milioane euro. Per total, veniturile din 2013 au ramas relativ stabile, la 458,5 milioane euro. Marja EBITDA Pro-Forma (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a crescut cu 0,1 puncte procentuale, la 25,9% in 2013 versus 2012, reflectand oferte comerciale cu margini mai mari si performante operationale imbunatatite. EBITDA a atins valoarea de 118,9 milioane de euro.
ARPU (venitul mediu per utilizator) a crescut cu 1,9% in 2013 comparativ cu 2012, ca urmare a cresterii valorii ARPU pentru apelurile initiate.
in prezent, COSMOTE Romania ofera o retea de date 3G de inalta calitate, cu viteze de descarcare de pana la 43,2 Mbps pentru Internetul mobil in 249 de orase si peste 3.850 de localitati din Romania, acoperind aproximativ 67% din populatie. in plus, clientii se pot bucura de viteze de pana la 21,6 Mbps HSPA+ in 285 de orase din tara. in total, serviciile 3G acopera aprox. 80% din populatia Romaniei. De asemenea, compania ofera acoperire 4G pentru 90% din populatia Capitalei, pentru Otopeni, Ploiesti, Cluj, Iasi si statiunile Sinaia, Busteni si Predeal, respectiv pentru 10 resedinte de judet: Bacau, Suceava, Botosani, Piatra Neamt, Constanta, Braila, Galati, Buzau, Satu Mare, Baia Mare.
Romtelecom si COSMOTE Romania isi consolideaza constant forta de vanzari integrata si investesc in dezvoltarea lantului lor de distributie nationala, care consta, la finalul lui 2013, in aproximativ 720 puncte de vanzare (proprii si partenere) si peste 34.000 de chioscuri in intreaga tara.
„Privind inainte, in 2014 Romtelecom si COSMOTE isi vor consolida sinergiile fix-mobil, fiind impreuna singurul jucator de pe piata din Romania care ofera clientilor propuneri complete de servicii telecom si divertisment. Organizatia noastra puternica, integrata va continua sa opereze eficient si concentrat, generand valoare pentru clientii si actionarii nostri”, a concluzionat Nikolai Beckers, CEO Romtelecom si COSMOTE Romania.
La finalul lui 2013, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicatii mobile pentru aproximativ 15,6 milioane de clienti din Europa de Sud-Est.