Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare si bauturi din lume,cu sediul in Elvetia, isi inchide fabrica din Timisoara, singura din Romania
Conducerea a informat angajatii cu privire la intentia de inchidere a fabricii si a initiat discutiile cu sindicatul si angajatii pentru a gasi solutia cea mai potrivita pentru cele 388 de persoane vizate, aflate in fabrica.
“Inchiderea unitatii de productie din Timisoara este o decizie extrem de dificila, luata dupa analize amanuntite si dupa implementarea tuturor alternativelor. Pe plan local, Nestlé si desfasoara activitatea pe o piata care trece printr-o perioada de schimbari rapide, caracterizata de noi tipare de consum si deficit de munca, intr-un mediu competitiv. Analizam toate optiunile pentru a oferi sprijinul necesar colegilor nostri. Prioritatea noastra consta in atenuarea acestei schimbari in raport cu angajatii nostri”, spunea pentru Profit.ro Leszek Wacirz, Country Manager Nestlé Romania.
Cele 30 de persoane angajate la Nestlé Regional Cost Competence Centre din Timisoara – centrul de servicii financiare al Nestle, nu sunt afectate de aceasta decizie si isi vor continua activitatea intr-o noua locatie in centrul orasului.
”Am initiat un amplu proces de consultare cu angajatii si cu sindicatul pentru a identifica cele mai bune solutii prin care putem sa ne sustinem oamenii in aceasta perioada. Exploram toate caile posibile, de la asistenta in gasirea de noi locuri de munca sau in dobandirea abilitatilor necesare in procesul de reangajare si pana la organizarea unor targuri de locuri de munca in incinta fabricii. Angajatii care vor fi disponibilizati vor beneficia de salarii compensatorii in functie de vechimea lor in companie”, spune pentru Profit.ro si Jackie Avery, Director Resurse Umane Nestlé Romania.
Fabrica din Timisoara are o productie anuala de peste 10.000 tone de dulciuri si cafea. Fabricarea produselor Nestlé va continua in alte zone, in incercarea de a simplifica procesele si de a functiona mai eficient, astfel incat consumatorii sa nu fie afectati. Surse din piata afirma ca parte din productie ar urma sa fie transferata in Ungaria.
Nestlé va ramane pe piata din Romania si isi va continua activitatea cu ajutorul echipelor din sediul central din Bucuresti, biroul Regional Cost Competence Centre din Timisoara si echipei de vanzari.
Nestle a intrat pe piata din Romania in 1995 si a cumparat fabrica in 2000, in momentul de fata avand aproximativ 900 de angajati in Bucuresti si in Timisoara, ultimul oras fiind cel unde se afla fabrica si unde sunt fabricate produse precum napolitana Joe.
Portofoliul Nestlé Romania cuprinde: bauturi (NESCAFÉ, Nesquik), dulciuri (JOE, Nesquik, Kit Kat, Lion, After Eight, Smarties), produse culinare (Maggi), hrana pentru copii (Nestlé Infant Nutrition), Nestlé Professional - divizia de solutii „out of home”, batoane si cereale pentru micul dejun (Nestlé Fitness, Musli, Nesquik, Chocapic etc.) si hrana pentru animale (Purina).
NESCAFÉ Dolce Gusto a deschis piata sistemelor de bauturi pe baza de capsule in Romania prin lansarea primului aparat NESCAFÉ Dolce Gusto in septembrie 2009, vanzand in prezent circa 20 de sortimente de cafea de calitate profesionala.
Nespresso, pe nisa cafelei de lux sub forma de capsule, este prezent oficial in Romania ca divizie de lux a Grupului Nestlé, incepand cu anul 2014.
Din Timisoara, Nestlé Romania exporta 35% din productie in Ungaria, tarile de la Marea Adriatica, tarile mediteraneene si, incepand de anul trecut, in Irlanda. Si anul trecut, Nestlé Romania a continuat sa detina prima sau a doua pozitie in toate categoriile in care compania este prezenta pe piata autohtona, cu 33% cafea solubila, cafea capsule si bauturi, 61% hrana pentru copii, 40% produse culinare, 48% cereale, 18% dulciuri si 14% hrana pentru animale de companie.
Cele mai mari ponderi in cifra de afaceri sunt detinute de cafea, hrana pentru copii, cereale pentru micul dejun si produse culinare.
Ultimele date, pentru 2017, indica afaceri de 820 milioane lei si un profit net de 88,1 milioane lei, cu un provizion de 26,8 milioane lei.
In toamna, compania si-a scos la vanzare divizia care comercializeaza produse si tratamente pentru ingrijirea pielii, deoarece compania elvetiana renunta la afacerile neperformante si cauta sa evite criticile din partea investitorului care solicita o restructurare.
Nestlé este sub presiune deoarece Third Point, un fond speculativ condus de investitorul Daniel Loeb, cere masuri drastice pentru imbunatatirea performantelor financiare.
Nestlé, cel mai mare grup alimentar din lume, are 335.000 de angajati, 436 de fabrici in 85 de tari, isi vinde produsele in 189 de tari.