Situația în care ne aflăm de la începutul acestui an, aceea neașteptată a unei pandemii globale de coronavirus, a avut un imens impact (și încă îl mai are!), nu doar asupra sănătății populației, ci și în ceea ce privește afacerile, indiferent de dimensiunile acestora.
Mulți antreprenori au fost nevoiți ca să își închidă temporar business-urile, ceea ce a cauzat pierderi de foarte multe ori importante, deși este vorba de o criză temporară care va fi depășită până la urmă.
Pandemia și serviciile seo
Se constată o mutare tot mai accentuată a multor antreprenori în mediul online, oameni de afaceri care, deși erau reticenți până la începutul pandemiei la varianta de a activa (și) pe internet, au trebuit să ardă etapele și să învețe rapid cum să folosească instrumentele oferite de tehnologie, cum să se adapteze la noua realitate.
Dar adaptările repezi la mediul de afaceri reprezintă una din principalele caracteristici ale unui antreprenor de succes, deci putem spune că tot răul a fost spre bine, nu-i așa?
În stare de urgență sau în stare de alertă, mai puțin bine a fost și este faptul că lumea virtuală a devenit tot mai aglomerată. Acum există foarte mult zgomot de fond, bruiaje enervante. Cu toții suntem asaltați de diverse firme, firmulețe, freelanceri apăruți peste noapte, care vor să ne vândă cu tot dinadinsul ceva: indiferent că vorbim de produse fizice sau de diverse servicii.
Specialiștii care oferă servicii seo au observat deja existența unor schimbări majore în strategiile de marketing online și încearcă să se adapteze la rândul lor la noile cerințe ale pieței.
Poziționarea web categoric a fost foarte afectată de pandemie, deoarece rămânând acasă userii au accesat pe scară largă internetul atât pentru a căuta noutăți, știri de ultimă oră despre coronavirus, dar și surse de amuzament sau de instruire. Totul pentru a-și ocupa timpul petrecut în izolarea forțată la care au fost obligați de către pandemie și autorități.
S-a constatat astfel că s-au schimbat inclusiv căutările de pe internet, ceea ce a condus la pierderea pozițiilor unor jucători, iar pe de alta parte antreprenorii care nu aveau afaceri online sau chiar dacă aveau un site sau un magazin online, acesta era mai mult o anexă la magazinul fizic.
Ei și-au dat seama cât de important este să se axeze și pe marketingul digital, mai ales în condițiile în care se tot vorbește de un val doi Sars-Cov-2 mult mai puternic al pandemiei, care poate sosi din toamnă.
Nu renunța la serviciile seo nici în 2020!
Ar fi o mare greșeală acum mai ales pentru firmele mici ca să reducă cheltuielile referitoare la servicii seo. Chiar dacă bugetele s-au restrâns și chiar dacă atunci când vorbim de seo vorbim de o strategie care se desfășoară pe termen mediu și lung.
Acest comportament (de a renunța la seo) poate să aibă consecințe extrem de negative, deoarece vor pierde lupta cu concurența lor directă și mai mult decât atât, dacă au apelat în trecut la servicii seo pot ca să piardă și ceea ce au câștigat anterior, deoarece acesta este farmecul, dar și marea provocare din mediul online: nu poți să fii niciodată sigur că rezultatele pe care le obții sunt unele bătute în cuie, care vor rămâne așa luni sau ani de-a rândul: totul este în continuă schimbare și ca să rămâi în top trebuie să te perfecționezi permanent, să fii continuu cel mai bun, să fii diferit în sens pozitiv față de concurență.
Optimizarea seo pentru imagini a devenit din ce în ce mai importantă, mai ales de când oamenii folosesc mai mult telefonul mobil pentru a intra pe internet și mai puțin laptopul.
Imaginile sunt nu sunt însă niciun moment de neglijat în seo, iar Google știe acest lucru, dovadă că în topul căutărilor sugestiile făcute utilizatorilor apar tot mai des sub forma de conținut vizual (imagini și video).
Vrei să afli mai multe? Cere o consultație de specialitate echipei de la Digital Metrics!