Sondaj GfK: Aproape jumătate dintre români intenționează să contracteze un credit în următoarele șase luni

0
1747

Bucureşti, 10 decembrie 2018 – 44% dintre români intenționează să contracteze un credit în următoarele șase luni – cei mai mulți dintre țările Europene sondate – și doar 8% sunt siguri că nu vor apela la această opțiune de finanțare, potrivit unui sondaj efectuat de către GfK pentru grupul britanic International Personal Finance, din care face parte şi Provident Financial România.

Global, doar Mexic devansează România, cu 48%, în timp ce, pe continent, 37% dintre polonezi, 24% dintre cehi, 16% dintre unguri, 14% dintre lituanieni și doar 11% dintre spanioli intenționează să apeleze la creditare în următoarele șase luni.

Pentru români, topul motivelor pentru împrumut sunt îmbunătățirea locuinței – 47%, achiziția unei mașini – 44%, produsele electronice și electrocasnice – 41%, cheltuielile cu sănătatea – 41% și cele neprevăzute – 37%.

Șase din 10 români alocă între 10 și 30% din veniturile lunare pentru plata ratelor la creditele active. Acelaşi procent din venitul lunar este alocat de 56% dintre vecinii unguri şi polonezi, 55% dintre spanioli şi 51% dintre cehi. Pe de altă parte, respondenții din România sunt mai precauți şi doar 2% alocă peste 60% din venituri, față de 3% în Polonia și chiar 8% în Lituania.

Opt din 10 români sunt confortabili cu plata ratelor aferente unui împrumut, la un nivel similar cu situația din Cehia. Pe de altă parte, doar 60% dintre lituanieni afirmă că achitarea unui împrumut este confortabilă. De asemenea, tot opt din 10 români spun că nu au întâmpinat probleme cu plata la timp a ratelor, în media europeană. Cehilor le-a fost cel mai ușor să se încadreze în termenele necesare plății ratelor – 86%, iar cel mai dificil a fost pentru respondenții din Ungaria – 69%.

Într-o discuție despre situația financiară a familiei, principalele motive pentru care românii consideră că aceasta s-a îmbunătățit sunt creșterea salariului – 62%, noi circumstanțe în familie pentru un sfert dintre cei chestionați și un nou loc de muncă, pentru 18%. La polul opus, primul aspect menționat drept cauză a înrăutățirii situaţiei financiare este creșterea costului vieții, în 82% dintre cazuri, urmat de schimbarea circumstanțelor familiale pentru 35% și, respectiv, scăderea salariului pentru 17% dintre respondenți.

Cu toate acestea, 44% dintre români consideră că situația financiară a familiei s-a îmbunătățit și doar 17% văd o tendință negativă.

Întrebați dacă discută aspectele financiare cu familia, 43% dintre români admit că vorbesc despre acest lucru doar cu soțul sau soția, 34% implică familia în subiect, 11% adaugă și prietenii apropiați în discuție și tot același procent optează să nu menționeze deloc aspectele financiare. Doar 2% aduc subiectul în discuție și față de colegii de serviciu.

Iar când vine vorba de familie, românii se gândesc și la viitor: 86% cred că este important și foarte important să existe o educație financiară încă de pe băncile școlii și optează, pe o scară a importanței marcată de la 1 – cel mai puțin important – la 10 – cel mai important, pentru 8, 9 și 10.

Sondajul a fost efectuat în luna octombrie, pe un eșantion de peste 3.500 de respondenți, din șapte țări: Cehia, Lituania, Mexic, Polonia, România, Spania și Ungaria.

Despre Provident Financial România

Provident Financial România face parte din grupul britanic International Personal Finance (IPF), unul dintre cei mai importanți furnizori de credite la domiciliu din Europa. Grupul are 2,4 milioane de clienți în 9 țări din Europa, precum şi în Mexic și Australia. IPF este unul dintre cei mai mari angajatori britanici din Europa Centrală și de Sud-Est și una dintre cele mai puternice companii internaționale listate la Bursa din Londra.

Din 2006, Provident a investit în România peste 300 de milioane de euro și a contribuit la bugetul de stat cu taxe în valoare de peste 100 de milioane de euro. Cu peste 2.300 de angajaţi, compania este al doilea cel mai mare angajator britanic din România.

Provident dezvoltă și susține diverse proiecte de responsabilitate socială – programe de educație financiară, dezvoltarea tinerelor talente, sprijinirea grupurilor defavorizate – în care a investit până acum peste 1,1 milioane de euro.Infografic_Comportament de consumator financiar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here