Un studiu al companiei de cercetare de piata Reveal Marketing Research, cu privire la comportamentul de consum in preajma sarbatorilor de iarna, scoate la iveala faptul ca 60% dintre romani vor aloca pentru cadouri un buget cel putin egal cu cel din 2012. Mai mult, 70% dintre romani prefera sa ofere cadouri celor dragi, 35% preferand sa mearga singuri la cumparaturi. Astfel, 27.7% dintre barbati sustin ca in 2013 vor achizitiona pentru cei dragi cadouri mai scumpe, in timp ce femeile (40.9%), mai cumpatate, vor aloca aceeasi suma ca si anul trecut.
Ce contine sacul lui Mos Craciun in 2013? De la Mos Craciun barbatii isi doresc electronice (18.9%) si articole vestimentare (11.6%), in timp ce femeile isi doresc schimbarea garderobei (14.8%) si innoirea colectiei de bijuterii si accesorii (11.5%). in schimb, in topul listei de cumparaturi se afla, ca si in anii trecuti, achizitionarea de jucarii pentru copii (49.1%), urmata de achizitionarea de articole vestimentare (46.8%), accesorii personale (28.6%), decoratiuni de casa (23.8) si electronice (12%).
Daca ar avea 100 de euro disponibili pentru un singur cadou, 37.1% dintre barbati isi demonstreaza inca o data generozitatea alegand sa ofere acest cadou sotiei sau iubitei, in timp ce femeile (48.4%) se gandesc sa isi bucure copilul sau copiii din familie.
In ceea ce priveste asteptarile cu privire la persoana care le va oferi cel mai frumos cadou, 68% dintre romani prefera sa isi aleaga singuri cadourile.
Cu toate acestea, 53.3% dintre barbati sunt convinsi ca sotia sau iubita le vor oferi cel mai frumos cadou, in timp ce 20.9% dintre femei au siguranta ca cel mai frumos cadou il vor primi de la copii.
“Studiul Reveal Marketing Research scoate la iveala faptul ca de Craciun ne dorim sa ii bucuram pe cei dragi daruindu-le cele mai frumoase cadouri. in 2013, majoritatea romanilor vor aloca pentru cadouri un buget cel putin egal cu cel din 2012, barbatii fiind mai generosi cu partenerele de viata, iar femeile concentrandu-se mai mult pe cadourile pentru copii. “, a spus Marius Luican, General Manager Reveal Marketing Research.
Studiul a fost realizat in perioada 09-11 decembrie 2013 in randul membrilor Panelului Online Reveal Marketing Research, pe un esantion de 1006 persoane, femei si barbati, cu varsta de peste 18 ani, rezidente ale mediului urban. Marja de eroare calculata este de +/- 3.1%.