Studiu: In Romania, afacerile din retail cresc peste media europeana

0
803

Cele mai recente prognoze pentru 2016 releva faptul ca exista o tendinta pozitiva a consolidarii afacerilor din retail pe pietele din Uniunea Europeana, in special in Romania unde, potrivit unui studiu efectuat de GfK, cresterea estimata va fi de 7%, transmite Mediafax.

“Consolidarea afacerilor din retail de anul trecut va continua si in 2016. Pentru tarile UE, cresterea va fi de aproximativ 1%. Vor exista evolutii pozitive, in special in Romania, cu o crestere de 7% si in statele baltice cu aproximativ 5% care, treptat, incep sa prinda din urma pietele mai mature. Ne asteptam, de asemenea, la o dinamica robusta in retail pentru Suedia unde estimam o crestere cu 5% si pentru Spania cu o crestere de 4%”, se arata in studiul GfK.

in acelasi timp, anul trecut, profitabilitatea spatiilor comerciale a crescut in UE cu aproape 3%. Acesta este un semnal bun pentru zona de retail care a inregistrat castiguri doi ani la rand, dupa o lunga perioada de declin.

Cele mai mari rate de profitabilitate au venit din Europa de Nord, Elvetia si Luxemburg, iar cele mai mici din estul si sudul Europei – totusi, tarile din aceasta regiune castiga teren in mod continuu.

„2015 a fost un an bun pentru consumatorii europeni”, explica Dr. Gerold Doplbauer, retail expert GfK. „Economia Uniunii Europene a crescut cu aproape 5%, iar rata somajului a scazut in majoritatea tarilor. Consumul casnic a crescut semnificativ. Ratele scazute ale dobanzilor la depozite au facut economisirea mai putin atractiva, astfel incat multi consumatori au ales sa isi cheltuiasca banii, principalul beneficiar fiind retailul.”

GfK a efectuat o analiza a scenei de retail european, cuprinzand cele mai recente evolutii si prognoze pentru 2016. Indicatorii de piata evaluati de GfK pentru un total de 33 de tari europene analizate au fost: puterea de cumparare, ponderea cheltuielilor populatiei in retail din cheltuielile totale, inflatia, profitabilitatea spatiilor comerciale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here