Pastele este sarbatoarea care se petrece in familie! Asa se intampla in mod traditional, in Romania si aceasta este si una dintre concluziile unui recent studiu MEDNET Marketing Reasearch Center. Cercetarea de piata mai arata ca aproape 89% dintre persoanele din mediul urban vor sa-si petreaca Pastele impreuna cu familia, chiar daca unii au declarat ca nu vor ramane acasa, ci vor merge impreuna la rude, prieteni sau intr-o locatie turistica.
In acest an, bugetul alocat de romani pentru Sarbatoarea Pastelui este – in medie – de 359 de lei, cu un singur leu mai mult decat media anului trecut.
Cu privire la preparatele traditionale de Paste, majoritatea romanilor (64,8%) spun ca vor face acasa oua rosii si aproape jumatate vor prepara drob (42,8%). in schimb, circa 34% vor face singuri pasca sau cozonac. Restul respondentilor au declarat – in cea mai mare parte – ca, ori le vor cumpara, ori le vor primi gata preparate de la rude sau prieteni. Numai 0,5% au spus ca nu consuma oua, in vreme ce 2% nu mananca deloc cozonac.
Pe de alta parte, aproape jumatate dintre romanii de la oras (47,8%) vor cumpara vin pentru masa traditionala de Paste.
Daca ne referim la carnea de miel, tot aproape jumatate dintre respondenti (49%) intentioneaza sa o cumpere, pentru a sarbatori invierea Domnului. Mai mult decat atat, numarul consumatorilor de carne de miel sau ied este si mai mare, daca ii luam in calcul si pe cei 7,1% care o primesc de la familie sau prieteni, dar si pe cei 2% care cresc aceste animale in propria gospodarie.
Sa notam si ca exista oraseni (5,3%) care nu isi permit, din punct de vedere financiar, sa achizitioneze carnea traditionala de Paste. Majoritatea celor care nu cumpara carne de miel, vor consuma carne de pui (68%).
Cu ocazia Pastelui, aproape 70% dintre persoanele intervievate – amintim ca este vorba doar despre persoane care locuiesc in mediul urban – au declarat ca intentioneaza sa cumpere cadouri celor dragi. in primul rand, cadourile il vizeaza pe partenerul de viata (sotul/sotia sau iubitul/iubita), astfel ca peste 62% dintre respondenti le vor oferi daruri de Paste. De asemenea, mai mult de jumatate dintre respondenti a declarat ca vor oferi cadouri atat parintilor (58,4%), cat si copiilor sau nepotilor (57,7%).
in ceea ce priveste tipurile de cadouri pe care le vor oferi de Paste celor dragi, cei mai multi dintre cei intervievati au spus ca vor alege produse alimentare (ciocolata, cafea, dulciuri etc.), imbracaminte, accesorii vestimentare, accesorii speciale pentru masa de Paste (fata de masa, pahare, servetele etc.) sau incaltaminte.
Pe de alta parte, peste jumatate dintre respondenti au declarat ca intentioneaza sa se innoiasca de Paste, cumparandu-si singuri diverse obiecte vestimentare (imbracaminte, incaltaminte sau accesorii).
Studiul a fost realizat online, pe un esantion reprezentativ la nivel national – din mediul urban – in perioada 4 – 8 aprilie 2014. Au fost intervievate 663 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 55 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,81%.