Studiu: Romanii cumpara tot mai des produse sub marca proprie a magazinelor

0
1033

Studiul MEDNET Marketing Research Center arata faptul ca marcile private de pe piata romaneasca au castigat increderea consumatorilor in ultimii ani, astfel incat, la nivel declarativ, marea majoritate a locuitorilor din mediul urban (94,2%) au consumat in ultimul an produse comercializate sub marca proprie a unui magazin. Mai mult decat atat, aceasta crestere a consumului de produse marca proprie este mai mare de la un an la altul.

De asemenea, frecventa de achizitionare a acestora este crescuta, aproape jumatate dintre consumatorii de marci proprii intervievati (45,4%) achizitionand produse private label la fiecare vizita in magazin.

Varietatea produselor brand privat existente pe piata romaneasca se vede si in cosul de cumparaturi al orasenilor.
Astfel, in ultimul an, acestia au cumparat pe langa produsele alimentare (lactate, produse de panificatie, branzeturi, dulciuri etc.) si produse non-alimentare (hartie igienica, servetele, produse de menaj, detergenti si produse de curatare a locuintei, cosmetice, produse de ingrijire etc.).

Asadar, cele mai cautate categorii de produse marca proprie au fost lactatele. Astfel, mai mult de jumatate dintre locuitorii din mediul urban (52,6%) au declarat ca achizitioneaza marci private de lactate, aici fiind incluse produse precum laptele, iaurtul, smantana etc.
Painea si produsele de panificatie reprezinta o alta categorie de produse marca proprie care a avut succes in ultimul an.
Romanii din mediul urban sunt foarte atrasi si de dulciurile produse sub marca proprie a retailerilor, un procent important dintre acestia (41,7%) declarand, de asemenea, ca, pe parcursul ultimului an, au cumparat astfel de produse.

Pe de alta parte, articolele de vestimentatie si bauturile alcoolice sunt printre produsele marca proprie mai putin cautate de catre consumatorii romani din mediul urban, obtinand procente de 16,3%, respectiv 8,0% din totalul consumatorilor de produse marca privata.

Studiul a fost realizat online, pe un esantion reprezentativ la nivel national, urban, in perioada 17 – 24 septembrie 2013. Au fost intervievate 710 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 55 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,68%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here