Cheia pentru fabrica viitorului – Manufacture #LikeABosch
- Competitivitate sporită: cifra vânzărilor Bosch crește la 750 milioane de euro cu Industria 4.0.
- Producție fără impact asupra climei: Bosch lansează serviciul de consultanță privind emisiile de CO2.
- Tehnologie regândită: Bosch aduce pe piață open hardware și open software
- Conectivitate completă: Bosch dezvoltă tehnologii interprofesionale.
- Crearea expertizei: Bosch oferă programe de instruire pentru Industrie 4.0.
Stuttgart/Hanovra, Germania – Producția este coloana vertebrală a economiei germane. Aceasta creează locuri de muncă, inspiră inovația și asigură prosperitatea. Puțin sub un sfert din valoarea adăugată brută a Germaniei este generată de producție. Însă pentru a rămâne de succes, producția industrială trebuie să se schimbe pentru a avea un caracter mai ecologic, mai inteligent și mai digital. În calitate de jucător important IoT, Bosch are toate competențele de bază necesare pentru modelarea producției conectate. Compania echipează fabrici și sporește competitivitatea. În cadrul Zilelor digitale de la Târgul de la Hanovra din vara acestui an, Bosch și-a explicat strategia și și-a prezentat ideile și soluțiile. Producția „like a Bosch” înseamnă: obținerea succesului în afaceri, sustenabilitate ecologică, flexibilitate tehnologică, conectivitate inteligentă și deținerea competențelor și calificărilor adecvate.
Succes în afaceri: Industria 4.0 rentează
Bosch a început digitalizarea producției și a logisticii încă din 2012 – atât în fabricile proprii, cât și în cele ale clienților săi, acest lucru putând spori productivitatea cu până la 25 de procente. Bosch își propune să obțină un astfel de impuls prin utilizarea inteligenței artificiale, de exemplu pentru planificarea și optimizarea proceselor de producție. În același timp, datorită internetului lucrurilor aplicat în industrie companiile devin mai puternice, mai solide și mai rezistente la crize. Acesta ajută la monitorizarea utilizării și a stării echipamentelor individuale și oferă transparență în ceea ce privește lanțul de aprovizionare. Industria 4.0 devine un factor cheie al succesului în afaceri. În 2019, Bosch a generat vânzări de peste 750 de milioane de euro cu soluțiile conectate pentru producție și logistică. Aceasta a fost o creștere de 25 de procente față de cifra vânzărilor din anul precedent, de aproximativ 600 de milioane de euro.
Sustenabilitate mediului: calea către producția fără impact asupra climei
Bosch preia conducerea. Industria joacă un rol esențial în lupta împotriva schimbărilor climatice: aceasta ocupă locul al doilea doar comparativ cu sectorul energetic, care este cea mai mare sursă de emisii. În acest context, producția industrială dezvoltă soluții tehnologice pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon atât în propriile operațiuni, cât și în alte sectoare. Bosch vizează să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până la sfârșitul anului 2020. Peste 400 de locații de la nivel global vor afișa zero amprentă de carbon. Mai multe proiecte pe care compania le dezvoltă în Germania, Franța, India și Mexic demonstrează acțiunile întreprinse de fabricile Bosch pentru a-și reduce necesarul de energie și pentru a conserva resursele. Pe baza propriei sale experiențe în materie de neutralitate climatică, Bosch a înființat o divizie care oferă asistență companiilor ce intenționează să ajungă la o producție fără impact asupra climei. Bosch Climate Solutions aplică diferite pârghii și utilizează produse din portofoliul de Industrie 4.0 al Bosch. Un exemplu este platforma Bosch Energy, o soluție software pe bază de cloud pentru gestionarea cerințelor energetice și a consumului echipamentelor și sistemelor conectate. Unitățile de acționare hidraulică inteligente joacă de asemenea un rol esențial. Soluția CytroBox oferită de Bosch Rexroth, de exemplu, necesită cu 80 de procente mai puțină energie decât unitățile convenționale.
Flexibilitate tehnologică: produse deschise și compatibile pentru piață
Soluțiile tehnologice de sine stătătoare nu își au locul în fabrica viitorului. Produsele și procesele trebuie să fie agile și compatibile. Bosch Rexroth lansează o tehnologie de control pe bază de software, compatibilă 5G, care înțelege mai mult de 30 de protocoale de date. ctrlX Automation urmează să devină centrul de comandă al fabricii viitorului. Prin intermediul Nexeed Industrial Application System, divizia Bosch Connected Industry oferă mai mult decât un simplu magazin de aplicații pentru producție și logistică. Diferitele aplicații software pot fi comandate, utilizate și conectate între ele, după cum este necesar. Toate datele echipamentului sunt disponibile într-un format clar și standardizat. Expertiza extinsă în domeniul producției și flexibilitatea remarcabilă ale Bosch au fost, de asemenea, esențiale pentru a ajuta compania să răspundă rapid și adecvat pandemiei de coronavirus. În câteva săptămâni, divizia Bosch pentru echipamente cu destinație specială a conceput sisteme complet automatizate pentru producerea măștilor. Cinci linii de producție din patru locații de la nivel global sunt acum operaționale și lucrează pentru a produce peste o jumătate de milion de măști pe zi.
Conectivitate inteligentă: promovarea noilor tehnologii alături de parteneri
Bosch consideră că tehnologia 5G este calea ce trebuie urmată. Noul standard de comunicații mobile îndeplinește cerințele exigente ale producției. Acesta va face posibilă, pentru prima dată, „comunicarea critică” fără fir. Bosch a început din timp propriile activități de cercetare în domeniul 5G și s-a implicat, alături de o serie de organisme naționale și internaționale, în conturarea noului standard de comunicații mobile, pentru a răspunde nevoilor producției industriale. Compania începe acum să dezvolte campusuri de rețele 5G locale. În prezent, primele produse compatibile 5G pătrund pe piață: adițional platformei de control ctrlX Automation, acestea includ și un sistem de transport autonom. Sistemul autonom Active Shuttle navighează în siguranță în cadrul unităților de producție și transportă mărfuri din depozit direct la liniile de producție unde sunt necesare. Producția conectată nu se oprește la poarta fabricii și nici la granițele naționale. Astfel, Bosch participă la proiecte și inițiative care țin de „încrucișarea industriilor”, cum sunt, de exemplu, Platforma Industrie 4.0 sau infrastructura europeană de date GAIA-X. Acesta din urmă își propune să creeze un ecosistem digital deschis, care să ajute companiile să partajeze la nivel global date și modele de afaceri la scară mondială, având la bază reguli definite în comun și standarde uniforme.
Abilități adecvate: angajații calificați conduc Industria 4.0
Proiectele Industriei 4.0 eșuează adesea în stadiul de implementare din cauza lipsei de personal calificat. Bosch ia măsuri pentru a contracara acest lucru oferind un program extins de instruire și dezvoltare profesională. Angajații pot alege dintre aproximativ 200 de sesiuni de instruire, cursuri și programe specifice pentru Industria 4.0,axate pe aspecte ale digitalizării din producție, cum ar fi programarea sau analiza datelor. Bosch utilizează această expertiză atât pentru proiectele proprii, cât și pentru a ajuta companiile să creeze procese conectate de producție și logistică. În plus, Academia Drive and Control și Bosch Connected Industry oferă numeroase cursuri de instruire, care sunt accesibile pentru clienți și companii interesate. Manufacture #LikeABosch prezintă avantajele oferite de Industria 4.0. Această campanie IoT plină de umor oferă informații despre operațiunile de fabricație revoluționare. Testimonial Shawn, roboții inteligenți precum APAS și angajații Bosch – adevărați experți în Industria 4.0 – au rolurile principale în videoclipurile filmate la fabrica Rexroth din Nürnberg la începutul lunii martie.
Persoană de contact pentru jurnalişti:
Andreea Ciobanu
Telefon: +40 733 300 777
Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.
Mai multe informaţii pe www.bosch.ro.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește o viziunea unei mobilitățisustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 72.600 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 126 locaţii din lume, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software.
Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină și inginerie electrică”. Structura specială a acţionariatului Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice pe termen lung şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH.
Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.