ING Bank România are un început de an promițător, atât din punct de vedere comercial, cât și financiar, cu noi servicii relevante oferite clienților persoane fizice și juridice.
“În 2024 aniversăm 30 de ani de activitate ai băncii noastre, acesta fiind un an special și încărcat de semnificații pentru echipa noastră. Este o perioadă în care reflectăm cu bucurie la realizările noastre și la rolul activ pe care l-am avut în evoluția sectorului bancar românesc. În același timp, suntem entuziasmați de oportunitățile pe care le avem de a ne dezvolta în anii următori și de a continua să aducem valoare clienților noștri, prin inovație și serviciile de calitate oferite. Suntem recunoscători clienților noștri pentru că ne acordă încrederea lor și ne stimulează zi de zi să fim mai buni, iar echipa ING rămâne dedicată promovării unor servicii bancare moderne și transparente, care să ajute clienții în atingerea obiectivelor și aspirațiilor lor.” – Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.
ING Bank România și-a continuat traiectoria de creștere, raportând venituri de 877 milioane lei și active totale de 71,4 miliarde lei, în creștere cu 11,3%, respectiv cu 14,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. Se observă o tendință de creștere mai accelerată a depozitelor atrase față de creșterea portofoliului de credite, pe fundalul inflației persistente și a ratelor de dobandă relativ ridicate. Datorită politicilor consecvente și prudente de creditare, costurile cu provizioanele de risc au rămas la un nivel scăzut, de aproximativ 58 milioane lei, dar mai ridicat decât în aceeași perioadă a anului trecut. În acest context de creștere al activelor și veniturilor, profitul net raportat este de 347 milioane RON, cu 1% mai mare decât T1/2023.
ING Bank România a oferit noi împrumuturi pentru a sprijini tranziția către un mediu mai sustenabil, oferind credite cu discount-uri eco pentru persoane fizice în valoare de 32 milioane EUR, reprezentând aproximativ 50% din valoarea totală acordată în 2023 (67 milioane EUR). Creditele cu componente de sustenabilitate acordate companiilor au atins 4.5 milioane EUR pentru companii mici, respectiv 670 milioane EUR în credite sindicalizate și bilaterale pentru companii mari. În ceea ce privește fondurile mutuale cu componenta sustenabilă (art.9 conform SFDR), 29 milioane EUR au fost investiți de clienții persoane fizice în primul trimestru.
Noi piese în construcția celei mai bune experiențe pentru clienți, bazate pe nevoi din viața reală
Începutul anului a adus noul produs ING Together, care este în esență un instrument revoluționar de sănătate financiară ce face tranziția de la contul bancar individual la o abordare bancară colaborativă: un cont bancar poate avea până la patru utilizatori, care pot administra bugete comune și efectua un spectru larg de operațiuni, de exemplu transferuri, cheltuieli online sau prin card, economii. Astfel, ING Together răspunde unei necesități concrete din viața de zi cu zi: aceea a unei gestionări transparente și eficiente a cheltuielilor comune.
O altă premieră este introducerea funcționalității de geolocalizare din Home’Bank, care permite o detectare rapidă a tranzacțiilor frauduloase efectuate în cadrul aplicației dintr-o altă zonă geografică decât cea indicată anterior de aplicație. De asemenea, poate identifica plăți online frauduloase sau vizualizarea virtuală a cardurilor.
“Noile caracteristici ale Home’Bank sunt esențiale în furnizarea celei mai bune și mai sigure experiențe în utilizare, relevante pentru viața de zi cu zi a clienților noștri. În primele 3 luni, 83,7% din totalul clienților persoane fizice ai ING au fost utilizatori activi ai aplicației mobile, fapt care, conform standardelor globale, reprezintă o bază de clienți extrem de digitalizată, clienții logându-se în aplicația mobilă zilnic. De altfel, anul acesta am avut o creștere de 26% a tranzacțiilor inițiate din ING Home’Bank: cu alte cuvinte, un client ING face, în medie, 9 transferuri pe lună.” – Alina Iacomi, Head of Digital Banking.
Clienții IMM beneficiază, de asemenea, de două lansări relevante și foarte solicitate. Acum, companiile cu un singur acționar, care reprezintă aproximativ 60% din portofoliul de clienți IMM al băncii, au opțiunea de a actualiza datele complet online, fără a fi nevoie să meargă într-un Office ING. În primele trei luni ale anului 2024, 48% dintre clienții eligibili și-au actualizat datele prin acest nou proces digital.
De asemenea, aceeași categorie de clienți IMM poate accesa acum o linie de credit de până la 500.000 lei fără garanții materiale, documente financiare sau revizuire anuală într-un nou proces complet online, disponibil în ING Business. Acesta este al doilea produs de creditare pentru întreprinderile mici disponibil integral în ING Business, după lansarea creditului la termen cu rate egale, cu acces instant la bani. Acum, companiile mici au toate opțiunile de creditare disponibile online.
ING
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,8 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.
Societatea este în tranziție către o economie cu emisii de carbon reduse. La fel și clienții noștri, la fel și ING. Finanțăm deja multe activități sustenabile, dar în continuare finanțăm mai multe care nu sunt. Vezi progresul nostru de până acum pe ing.com/climate.