Energic: o infatisare noua si dinamica a interiorului si exteriorului
Extins: zece noi sisteme de asistare pentru siguranta sporita
Eficient: noi motorizari, un consum cu pana la 31% mai scazut
Experienta: noua generatie de telematica permite accesul la Internet
De succes: mai mult de un milion de unitati din seria actuala vandute din martie 2007
Noua Clasa C, ce urmeaza a fi lansata in primavara lui 2011, reprezinta o modernizare multilaterala. Sectiunea frontala si cea din spate ale acestui model foarte cautat au acum un design mai atractiv. Ecranul color de inalta rezolutie, dotare optionala, prezent in grupul de instrumente, alaturi de noul bord, cu eleganta sa suprafata restilizata si cu elementele decorative, scot in evidenta inalta calitate a finisajelor interioare. Consumul de combustibil a fost diminuat cu 31 de procente. Printre masurile de crestere a eficientei se numara noile motorizari, transmisia automata imbunatatita 7G-TRONIC PLUS si functia start/stop. Zece noi sisteme de asistare, variind de la detectarea oboselii ATTENTION ASSIST, pana la controlul proximitatii DISTRONIC PLUS sunt acum disponibile pentru acest model de autoturism. Noua generatie telematica include accesul la Internet si un ecran 3D pentru navigatie, cu imagini plastice ale orasului.
„in ceea ce priveste sistemele de protectie si rulare, noua generatie a Clasei C ofera aceleasi repere de confort si siguranta ca si modelele noastre de lux, iar cu numeroasele caracteristici de inalta calitate ale interiorului ce reamintesc de noul CLS, ea stabileste in premiera standarde pentru segmentul sau in ceea ce priveste valoarea si calitatea”, declara Dr. Joachim Schmidt, Director de Marketing si Vanzari in cadrul Mercedes-Benz Cars. Modernizarea interiorului este acompaniata de o noua generatie telematica. Aceasta include nu numai ecrane complet reproiectate, dar face posibila si accesarea Internetului.
Un total de mai mult de doua mii de componente disting cea mai noua generatie a Clasei C de predecesoarea sa. Atat limuzina cat si versiunea T-Modell pot fi comandate incepand din10 ianuarie 2011. Lansarea pe piata europeana (inclusiv in Romania) va avea loc in martie 2011. in plus fata de functiile standard – care includ acum si un volan imbracat in piele – cele doua linii de design si dotari, ELEGANCE si AVANTGARDE, constituie baza programului de individualizare a Clasei C. Cele doua linii sunt acum si mai greu de confundat.
Clasa C este cel mai bine vandut model de serie al marcii si are o importanta deosebita pentru Mercedes-Benz. Seria actuala si-a gasit mai bine de un milion de cumparatori in toata lumea, de la lansarea sa in martie 2007. De la prezentarea primei Clase C in 1982 (cunoscuta pe atunci ca modelul 190), Mercedes-Benz a vandut mai bine de 8,5 milioane de autovehicule din acest segment. Clasa C a dobandit si in 2010, in repetate randuri, locuri de top in statisticile de inmatriculare.
Dinamic, hotarat, sigur pe sine: exteriorul
Bara frontala are acum contururi mai expresive si mai dinamice, iar sectiunea frontala este acum mai aproape de noul cod de design al marcii. Acesta debuteaza printr- un contur mai proeminent al grilei radiatorului. Grila centrala de aer se deschide vertical in V, formand o baza vizuala pentru grila radiatorului. Sectiunile laterale pronuntate se extind din sportiva forma V aflata in centrul barei frontale. Continuand dedesubtul farurilor, aceste sectiuni se contopesc cu liniile de design de-a lungul flancurilor autovehiculului, unind partea frontala cu lateralele. Prizele laterale de aer din bara frontala sunt pozitionate cat mai jos, coborand vizual garda automobilului.
Limuzina si versiunea T-Modell au acum capota din aluminiu, care contribuie la scaderea greutatii si deci la scaderea consumului de combustibil. Conturul din zona farurilor si grilei radiatorului subliniaza mai puternic decat oricand forma V a sectiunii frontale. Alaturi de recent reproiectatele faruri, acest contur ofera sectiunii frontale un aspect impunator. Forma farurilor cu lentila clara a fost modificata pentru a crea un aspect mai dinamic si mai hotarat, iar alaturi de capota, grila radiatorului si bara frontala evidentiaza forma V a sectiunii frontale. Acest aspect este subliniat atat de forma exterioara a farurilor, dar si de interiorul carcaselor acestora, unde zonele mate alterneaza cu cele lustruite. Farurile cu halogen sunt pozitionate clasic, cu faza scurta spre exterior, faza lunga spre interior si cu indicatoarele aranjate ingrijit in coltul exterior format cu aripa frontala.
Daca se opteaza pentru farurile bi-xenon cu Sistem Inteligent de Iluminare (ILS), impresia de profunzime este intarita de constructia complexa a blocului optic. Lumina de pozitie sub forma de C subliniaza designul pe timp de noapte. Lampa de iluminare statica in viraje extinde modulul optic catre sursa principala de iluminare bi-xenon. Toate cele trei nivele sunt reunite printr-o banda transversala de LED-uri ce se intinde pe intreaga parte inferioara a blocului optic. Luminile de zi cu LED-uri orizontale amplasate in bara frontala, contribuie de asemenea la aspectul distinctiv al Clasei C, vizibil chiar de la departare.
in cazul barei din spate, contururile care surprind lumina si liniile despartitoare au fost modificate pentru a sublinia mai puternic latimea limuzinei si versiunii T-Modell. Aceasta schimbare este in mod deosebit evidenta prin traiectoria mai abrupta a contururilor laterale ce surprind lumina catre blocurile optice spate. Un contur continuu care surprinde lumina, plasat la capatul superior al barei din spate se extinde pana la flancuri, pentru a conecta spatele cu lateralele si pentru a sublinia caracterul sportiv al aspectului spatelui. La Clasa C noua generatie, blocurile spate au fost chiar mai atent integrate in sectiunea din spate, printr-o lentila continua. Impresia deosebita de profunzime este data de un indicator LED pozitionat central, ce pare a pluti in fata benzilor rosii de iluminare aflate la partea superioara si inferioara, cu LED-urile lor pozitionate mai adanc. Blocurile optice spate au acum un factor de recunoastere si mai bun pe timp de noapte.
Aerodinamica Clasei C este marca eficientei caroseriei. Cu o cifra a Cd de 0.26, automobilul nu numai ca stabileste un standard pentru clasa sa, dar si gliseaza contra vantului mai eficient decat alte autovehicule compacte, cu suprafata sa frontala de Cd x A = 0.57 mp
Interior sportiv de inalta calitate
in ceea ce priveste design-ul interior, accentul a fost pus pe restilizarea bordului cu o noua textura si cu ecranul incorporat. Suprafata butoanelor este acum mai bine detaliata si galvanizata. O extensie a panoului de instrumente include acum display-ul central. Panoul de instrumente si un contur luminos discret continua spre zona pasagerului din fata. Grilele de ventilatie centrale, sub forma trapezoidala si cele laterale rotunde, sunt evidentiate in detaliu de un contur galvanizat.
Sectiunea mare a ornamentului reprezinta o parte importanta a bordului reproiectat. Aceasta se extinde de la grilele centrale de ventilatie peste zona pasagerului din fata pana la grila de ventilatie laterala, in timp ce marginea inferioara a sectiunii superioare a bordului continua spre marginile portierelor printr-o suprfata cu textura restilizata. Panoul de comanda al noii unitati de comunicare si informare de ultima generatie este prevazut cu butoane cu insertii cromate. Combinatia de butoane, suprafetele lucioase si designul striat al volanului accentueaza unicitatea interiorului. impreuna cu noua generatie de sisteme telematice, noua generatie Clasa C este disponibila si cu un display color de inalta rezolutie in panoul de instrumente.
Aspectul premium al interiorului este evidentiat si prin volanul de ultima generatie care a fost lansat odata cu noul CLS si este disponibil acum pentru linia sport AVANTGARDE pentru modelele din Clasa C. Spita centrala cromata a volanului accentueaza atmosfera sport din interiorul modelului Clasa C.
Liniile ELEGANCE si AVANTGARDE se disting vizibil una de cealalta, prin ornamentele din lemn mat de frasin sau nuc (ELEGANCE), aluminiu inchis sau lemn negru de frasin (AVANTGARDE). Caracteristicile de baza pentru linia ELEGANCE includ tetiere de lux ale caror parti laterale pot fi ajustate dupa preferinte.
Mai mult
a putere, consum mai mic: motoarele
in cazul consumului de combustibil a fost atinsa o reducere de pana la 31 de procente. Toate modelele din Clasa C cu tractiune pe spate sunt echipate cu functia ECO start/stop ca dotare standard. Toate variantele de motorizare sunt acum clasate ca unitati BlueEFFICIENCY, indicand eficienta acestora si compatibilitatea cu mediul in urma uzului de combustibil. in viitor, toate versiunile cu transmisii automate, cu exceptia modelului C 300 CDI 4MATIC, vor fi prevazute cu modelul cu sapte trepte 7G-TRONIC PLUS (ce va fi introdus pe modelul C 250 CDI 4MATIC in iunie 2011). in plus, rapoartele de transmisie ale noilor variante de sisteme de propulsie au fost optimizate pentru economisirea de combustibil.
Toate motoarele pe benzina au injectie directa. Una dintre particularitati este introducerea noului motor V6 pe benzina cu procesul inovator si extrem de eficient BlueDIRECT prezent la modelul C 350 BlueEFFICIENCY. Saltul cuantic al eficientei este foarte bine ilustrat de unitatea cu sase cilindri: puterea a crescut considerabil, noul C 350 BlueEFFICIENCY atingand 225 kW (306 CP) si 370 Nm (de la 215 kW/292 CP si 365 Nm la versiunea precedenta). Consumul de combustibil a fost redus substantial, totusi: modelul C 350 BlueEFFICIENCY are un consum de 6,8 litri per 100km – cu 1,5 litri sau 31 de procente mai putin decat in cazul modelului precedent. [1]
Motoarele pe benzina cu patru cilindri, care au facut un salt evolutiv remarcabil in 2009 si care sunt prevazute cu injectie directa si supraalimentare, exceleaza prin inalta performanta si economie exemplara.
Lista modelelor pe benzina din Clasa C:
Model* Cil. cc kW/cp la rpm Nm de la rpm 0-100 km/h (s) Viteza maxima km/h l/100 km NEDC comb. CO2 g/km
C 180 BE 4/ in linie 1796 115/156 5000 250 1600 8.9 (9.0) 223 (225) 6.4-6.9 (6.7-7.3) 148-160 (157-169)
C 200 BE 4/ in linie 1796 135/184 5250 270 1800 7.8 (8.2) 235 (237) 6.4-6.9 (6.6-7.2) 150-161 (154-168)
C 250 BE 4/ in linie 1796 150/204 5500 310 2000 7.2 240 6.4-6.9 150-161
C 350 BE V6 3498 225/306 6500 370 3500 6.0 250 6.8-7.0 159-164
C 350 4MATIC BE V6 3498 225/306 6500 370 3500 6.0 250 7.4-7.6 174-178
BE = BlueEFFICIENCY, *cifre pentru transmisia automata si cea manuala in paranteze
Cel mai economic model din Clasa C a devenit si mai eficient: modelul C 220 CDI BlueEFFICIENCY cu transmisie manuala in sase trepte si functia standard ECO start/stop are un consum mediu de motorina de 4,4 litri la100 km – cu 0,4 litri mai putin decat la varianta precedenta. Aceasta cifra corespunde unei emisii de 117 grame de CO2 pe kilometru. in combinatie cu transmisia automata 7G-TRONIC PLUS imbunatatita si functia ECO start/stop ca dotare standard, modelele C 220 CDI BlueEFFICIENCY si C 250 CDI BlueEFFICIENCY ating performante de top cu un consum combinat de motorina de numai 4,8 litri per 100 km. Aceasta valoare corespunde cu 125 de grame de emisii de CO2 per kilometru.
Lista modelelor diesel din Clasa C:
Model* Cil. cc kW/cp la rpm Nm de la rpm 0-100 km/h (s) Viteza maxima km/h l/100 km NEDC comb. CO2 g/km
C 180 CDI BE 4/in linie 2143 88/120 2800 300 1400 10.8 (10.5) 206 (208) 4.9-5.3 (4.8-5.3) 129-140 (125-139)
C 200 CDI BE 4/in linie 2143 100/136 2800 360 1600 9,1 (9.2) 215 (218) 4.9-5.3 (4.8-5.3) 129-140 (125-139)
C 220 CDI BE 4/in linie 2143 125/170 3000 400 1400 8.1 (8.4) 231 (232) 4.8-5.2 (4.4-5.1) 125-136 (117-133)
C 250 CDI BE 4/in linie 2143 150/204 4200 500 1600 7.1 240 4.8-5.2 (4.8-5.3) 125-136 (125-140)
C 250 CDI 4MATIC BE 4/in linie 2143 150 (204) 500 1600 7.1 240 5.4-5.7 144-152
C 300 CDI 4MATIC BE V6 2987 170/231 3800 540 1600 6.4 250 7.0-7.2 185-189
BE = BlueEFFICIENCY, *cifre pentru transmisia automata si cea manuala in paranteze
Avertismente si interventii: noile sisteme de asistenta
Cu un total de zece noi sisteme de asistenta variind de la detectarea oboselii ATTENTION ASSIST la controlul de proximitate DISTRONIC PLUS, Clasa C atinge un nou nivel de siguranta. Sistemele de asistenta se bazeaza pe cele mai noi tehnologii radar, video si senzori care elimina cauzele unor accidente frecvente printre care apropierea prea mare dintre autovehicule, oboseala sau luminozitatea redusa.
Noile sisteme de asistenta, dintre care unele doar avertizeaza, iar altele intervin activ in situatii limita:
· Asistentul pentru faza lunga adaptiva (Adaptive Highbeam Assist)
· Asistentul activ pentru mentinerea pe banda de rulare (Active Lane Keeping Assist)
· Asistentul activ pentru unghiul mort (Active Blind Spot Assist)
· ATTENTION ASSIST
· DISTRONIC PLUS
· Asistentul pentru limitari de viteza (Speed Limit Assist)
· Ghidare la parcare inclusiv PARKTRONIC
· Frana PRE-SAFE®
· Asistentul pentru mentinerea pe banda de rulare (Lane Keeping Assist)
· Asistentul pentru unghiul mort (Blind Spot Assist)
Confort sporit, conectivitate imbunatatita: tehnologii telematice de ultima generatie
Noua generatie a Clasei C este prevazuta si cu noi tehnologii telematice ce vor fi introduse gradual si la alte serii constructive. Caracteristicile importante includ operarea mai eficienta, ecrane mai mari, transferul agendei telefonice, vizualizarea mesajelor SMS, redarea wireless a muzicii prin intermediul Bluetooth si o interfata USB pozitionata acum in cotiera centrala.
Sistemul multimedia COMAND Online ofera acum pentru prima data acces la Internet. Cand automobilul stationeaza, clientii pot accesa gratuit serviciile Online Mercedes-Benz ale caror pagini se incarca foarte repede,
fiind foarte usor de utilizat si in miscare. Serviciile integrate includ informatii despre vreme si un motor special de cautare a destinatiei via Google, precum si optiunea de a descarca o ruta previzualizata anterior pe un computer prin intermediul Google Maps si trimisa apoi in memoria automobilului. Sistemul de navigare COMAND Online are si functii suplimentare, printre care un display pe care poate fi vizualizata harta 3D a orasului. Alte functii noi includ posibilitatea inregistrarii rutelor parcurse si repetarea lor ulterior, importarea unor destinatii personale prin intermediul unui card SD si vizualizarea a patru rute alternative, dintre care una economica pentru reducerea consumului.
O premiera in cazul Clasei C, optiunea Becker® MAP PILOT ofera o functie de navigare economica, ce poate fi montata si ulterior, disponibila pentru sistemul Audio 20 CD. Printre avantajele acestei tehnologii, fata de solutiile aftermarket, se numara operarea integrata via functiile centrale de control si display-ul Audio 20, o amplasare ferita de priviri indiscrete (in torpedou) si actualizare via un portal de Internet.
[1] Cifre pentru Limuzina
Mai multe informatii despre noua generatie a Clasei C:
www.media.mercedes-benz.ro, www.mercedes-benz.ro/ClasaC.
Contact:
Valeriu Zaharia
+ 40 21 2004 515
Monica Floristean
+40 21 2004 574