Vanzarile de smartphone-uri au adus un profit record pentru Samsung in ultimul trimestru din 2012

0
976

Samsung Electronics, cel mai mare producator de telefoane mobile si televizoare din lume, a raportat un profit record de 8.800 miliarde woni (8,3 miliarde dolari) pentru trimestrul IV al anului trecut, peste estimarile analistilor, datorita vanzarilor ridicate de smartphone-uri.

Recordul anterior a fost stabilit in trimestrul al treilea, cand grupul sud-coreean a inregistrat un profit operational de aproximativ 7,5 miliarde dolari. in ultimele trei luni din 2011, compania a obtinut un castig de circa 5 miliarde de dolari.

Astfel, potrivit rezultatelor financiare preliminare prezentate marti, veniturile Samsung Electronics au crescut cu 18% in trimestrul al patrulea al anului trecut, la 56.000 miliarde woni (52,6 miliarde de dolari), in principal datorita cererii ridicate pentru smartphone-urile high end – Galaxy Note II si Galaxy S III, ale caror vanzari au rezistat lansarii iPhone 5, transmite Bloomberg.

Compania nu ofera date privind rezultatele diviziilor, insa analistii contactati de Bloomberg estimeaza ca profitul obtinut de Samsung din telefoane mobile s-a dublat fata de ultimul trimestru din 2011, in timp ce debutul iPhone 5 pe piata a fost afectat de problemele cu softul de harti al Apple.

Samsung a vandut aproximativ 62 milioane de smartphone-uri in ultimele trei luni din 2012, fata de 45 milioane unitati pentru Apple, potrivit estimarilor analistilor sud-coreeni.

Actiunile Samsung au scazut marti la Seul cu 1,3%, dupa ce au urcat cu 44% anul trecut, fata de un avans de 31% pentru Apple pe bursa de la New York.

Vanzarile Galaxy S III ar putea avea de suferit in prima parte a acestui an, deoarece potentialii clienti asteapta in urmatoarea perioada lansarea celei de-a patra generatii a smartphone-ului de varf din gama Samsung.

Compania a reusit sa-si consolideze pozitia de lider pe piata telefoanelor mobile si pe segmentul smartphone-urilor prin lansarea a numeroase modele, adaptate la pretentiile tuturor categoriilor de clienti si la conditiile din diferite regiuni. Lantul robust de productie si distributie ajuta compania sa mentina preturi competitive si sa-si maximizeze marjele de castig. (MEDIAFAX)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here