Vanzarile retailerilor din centrul comercial AFI Palace Cotroceni, excluzand hipermarketul Auchan, au crescut cu peste 10% in primele sase luni, iar pentru intreg anul estimarile AFI Europe, proprietarul mall-ului, arata un avans de circa 5%, la aproape 215 milioane euro.
„Lunar hipermarketul Auchan ne-a adus un minus in vanzari de peste 500.000 de euro, din cauza schimbarii proprietarului. Real nu s-a mai preocupat de magazine, iar Auchan s-a focusat mai ales de magazinele propriei retele. Piata hipermarketurilor a devenit foarte competitiva si pentru a performa si a face fata competitiei trebuie sa lupti din rasputeri. Lucrurile au inceput sa se mai imbunatateasca si credem ca performanta hipermarketului va ajunge chiar peste nivelurile de dinainte de preluarea de catre Auchan”, a declarat Israel Visel, manager mall division AFI Europe, citat de Mediafax.
El spune ca, si in aceste conditii, vanzarile generate de centrul comercial sunt mai mari in primele sase luni ale acestui an decat in aceeasi perioada a anului trecut.
„Fara vanzarile hipermarketului, estimez ca retailerii au avut vanzari cu 10-11% mai mult decat anul trecut. Situatia pe piata de retail este mult mai buna decat anul trecut, exista incredere in piata romaneasca. Se creeaza locuri de munca noi, vezi industria IT, unde salariile sunt peste medie. Aceste companii aduc pe piata locuri de munca noi, iar rezultatele din primele sase luni reprezinta un semnal ca piata este buna. Surprinzator este faptul ca si in lunile iunie si iulie, cand in mod normal se inregistrau vanzari usor mai mici decat in alte luni, din cauza vacantei de vara, acestea au crescut”, a aratat Visel.
Retailerii din centrul comercial AFI Palace Cotroceni au inregistrat in primul semestru anul trecut o crestere cu 4,1% a vanzarilor, la 95,5 milioane euro.
Pentru intreg anul 2014, reprezentantul AFI Europe, estimeaza un avans de 5% al vanzarilor retailerilor, la circa 215 milioane de euro, precum si al numarului de vizitatori, care in 2013 a fost de 55.000 de persoane pe luna. Anul trecut, retailerii din mall au vandut de 204,4 milioane de euro, cu 4,3% peste 2012.
El a adaugat ca centrul comercial este inchiriat integral si ca exista inca cereri din partea retailerilor care vor sa se extinda in mall. De asemenea, incepand din luna mai, devoltatorul a introdus plata pentru parcarea centrului comercial pentru a descuraja locuitorii din vecinatate sa-si parcheze masinile in spatiile dedicate vizitatorilor.
Tariful pentru o ora de parcare este de 2 lei, iar in timpul saptamanii (luni-vineri) primele doua ore sunt gratuite, facilitate acordata pentru trei ore in weekend.
„Cautam tot timpul solutii de a extinde spatiul existent pentru alti retaileri care vor sa vina in centrul comercial. Am gasit cateva solutii pentru a extinde suprafata ocupata de magazinul Reserved, in prezent de 600 metri patrati, care va fi relocat intr-un nou spatiu, de peste 1.500 metri patrati, pe doua etaje. in spatiul in care functioneaza acum Reserved va fi deschis un magazin Mohito, apartinand tot retailerului polonez de moda LPP Fashion. Toate aceste modificari vor fi gata anul viitor. in plus, vrem sa mai aducem alte doua branduri puternice, pentru care vom extinde centrul comercial, astfel ca vom ajunge la o suprafata inchiriabila de 90.000 metri patrati”, a explicat Visel.
in prezent, suprafata totala inchiriabila a AFI Palace Cotroceni este de 81.000 mp.
Centrul comercial AFI Palace Cotroceni din Bucuresti a raportat in primul trimestru o crestere a veniturilor nete cu 6,7%, la 7,3 milioane de euro, iar pentru intreg anul, proprietarii mall-ului estimeaza incasari de peste 29 milioane de euro, nivel comparabil cu cel din 2013. in anul 2013, AFI Europe a raportat venituri nete in crestere cu 6,5%, in suma de 28,7 milioane de euro din inchirierea centrului comercial, primul proiect al companiei, cu capital israelian, din Romania.
Valoarea AFI Palace Cotroceni era estimata la 375 milioane euro la data de finele lunii septembrie a anului trecut.
Dezvoltatorul detine si centrul comercial AFI Palace Ploiesti deschis anul trecut, cu o suprafata totala de 56.000 de metri patrati, dintre care suprafata inchiriabila de 33.000 de metri patrati, dar si complexul de birouri AFI Park, in constructie langa mall-ul din Bucuresti.
AFI Europe a anuntat proiecte de birouri si de retail pe terenurile pe care le mai are in Bucuresti si Arad.
in Bucuresti cel mai avansat proiect este cel care ar urma sa fie dezvoltat pe fostul teren al fabricii Laromet, unde compania vrea sa construiasca un centru comercial.
„Avem toate autorizatiile si probabil ca vom incepe constructia in acest an, dupa ce vom semna contractul cu Auchan (compania avea incheiat un contract cu Real, reteua fiind cumparata de grupul francez Auchan, n.r.)”, a mai spus Visel.