Cu o traditie de 350 de ani, Saint-Gobain a avut ocazia sa traverseze perioade cat mai diverse. in timpul celei mai recente crize economice mondiale, compania si-a demonstrat capacitatea de reactie si de adaptare la orice imprejurare. Astazi, Grupul francez este puternic, cu o viziune clara care promite crestere economica si profit.
Peste 300 de milioane de euro au fost investiti in Romania in ultimii 15 ani, ceea ce inseamna ca ariile de expertiza ale companiei au fost dezvoltate foarte mult si s-au creat noi oportunitati pentru parteneri si investitori. in primul semestru al anului 2015, in Europa, Romania a avut cea mai rapida ascensiune in zona constructiilor. Mai mult decat atat, in comparatie cu alte companii franceze sau grupuri multinationale, Saint-Gobain s-a remarcat prin investitii in diverse domenii din Romania.
In cea mai mare parte, 2015 a fost anul investitiilor pentru imbunatatirea capacitatii de productie a companiei franceze. Astfel, Saint-Gobain a investit in fabrica din Calarasi, a deschis o noua linie de productie de mortare in Suceava, in timp ce la Turda a investit recent intr-o noua linie de ambalare a produselor pe baza de ipsos, folosind o tehnologie foarte moderna.
«2016 este vazut ca o oportunitate pentru constructii si pentru materialele prietenoase mediului inconjurator. Cand vorbim despre construirea de case sau renovari trebuie sa avem in vedere un nivel ridicat de incredere in dezvoltarea tehnologiilor pentru proiectele viitoare. Saint-Gobain incearca mereu sa previna problemele de energie si poluare si sa propuna solutii complete si inovatoare pentru a se ridica la inaltimea asteptarilor clientilor sai. Schimbarile climatice sunt de multe ori sinonime cu riscurile (fenomene meteorologice extreme, conflicte etc.)» a declarat Constantin Hariton, Delegat General Adjunct al Grupului Saint-Gobain din Romania.
Ambitia Saint-Gobain de a fi referinta in domeniul habitatului durabil este sustinuta de o serie de avantaje: prezenta la nivel mondial, un portofoliu unic de activitati in piete puternice, expertiza tehnologica de neegalat in domeniile sale de activitate, dar si o cultura puternica a inovatiei.
La nivel mondial, conducerea grupului se bazeaza pe pozitii strategice complementare in ceea ce priveste constructiile si materialele tehnologice. Ca rezultat, Saint-Gobain are o pozitie exceptionala ca lider mondial si, in plus, se situeaza ca un important punct de referinta pentru proiectarea si furnizarea de solutii inovatoare de inalta performanta pentru imbunatatirea treptata a habitatului si a vietii de zi cu zi.
Cu toate acestea, o tranzitie ecologica ar putea pune bazele locurilor de munca de maine si ar putea transforma sistemul de educatie din viitor, dupa cum se mentioneaza in Scenario 2015i, un studiu realizat cu sprijinul Saint-Gobain in 12 tari, prin intermediul unui sondaj realizat pe 6000 de tineri cu varste cuprinse intre 18 si 29 de ani. Obiectivul principal al studiului este de a intelege modul in care tinerii percep legatura intre clima si piata locurilor de munca. Potrivit Organizatiei Natiunilor Unite, somajul mondial a crescut cu aproape 20% in ultimii 5 ani.
Pe de alta parte, tinerii intervievati considera ca protectia suplimentara a resurselor naturale si a mediului inconjurator este principala provocare a societatii de maine, fiind pe picior de egalitate cu reducerea saraciei. Marea majoritate a respondentilor (84%) sunt in continuare convinsi ca este posibil sa combini dezvoltarea economica cu protectia mediului. Astfel, Scenario 2015 dovedeste faptul ca riscurile climatice pot deveni, in ochii multor tineri care sunt de fapt liderii de maine, o reala oportunitate de care Saint-Gobain poate beneficia.