Membrii ALB, reprezentanti ai creditului de consum au acordat in anul 2014 credite in valoare de 522 milioane Euro, in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Creditele destinate consumului personal reprezinta 90% din total, respectiv 472 milioane Euro, in timp ce creditele industriale reprezinta 7% (35 milioane Euro), iar creditele auto 3% (15 milioane Euro).
In domeniul creditelor destinate consumului personal, creditele de tip revolving (inclusiv cardurile de credit) au o pondere de 49%, imprumuturile de tip nevoi personale detin o cota de 40%, iar credite la POS 11%.
Creditele auto acordate de companiile de credit de consum membre ALB au fost destinate in proportie de 85% achizitiei de vehicule noi, iar 15% achizitiei de vehicule second hand.
Din punctul de vedere al valorii finantarii, 36% au fost credite pana la maxim 1000 Euro, 42% intre 1000 si 5000 Euro, 12% intre 5000 si 10 000 Euro si 10% mai mult de 10 000 Euro. In ceea ce priveste clasificarea pe categorii de varsta ale debitorilor 31% au fost acordate persoanelor care au peste 55 de ani, 25% persoanelor cu varste cuprinse intre 35 si 45 de ani, 22% persoanelor cu varste cuprinse intre 45 si 55 de ani, 19% persoanelor cu varste cuprinse intre 25 si 35 de ani si doar 3% persoanelor sub 25 de ani.
Din totalul finantarilor acordate in functie de sex si din punctul de vedere al situatiei civile a clientilor 53% au fost credite pentru persoane de sex masculin si 47% pentru persoane de sex feminin, din care 64% declara ca sunt casatoriti si 36% necasatoriti.
In functie de nivelul de educatie 51% au fost credite acordate persoanelor cu studii medii, 35% persoanelor cu studii superioare si 14% persoanelor cu studii elementare. Venitul net al clientului IFN care a accesat un credit de consum este cuprins intre 501 si 1000 RON in proportie de 51%, intre 1001 si 1500 RON in proportie de 23%, fiind urmat de veniturile intre 1501 si 2000 RON in proportie de 9%. 5% inregistreaza un venit intre 2001 si 2500 RON, 6% declara venituri nete de peste 2500 RON, iar 6% au venituri mai mici de 500 RON.
Cresterea de 20% a volumului finantarilor prin credit IFN corelata cu reducerea dobanzii de referinta si promovarea politicilor de buna practica in randul membrilor ALB a contribuit la stimularea consumului cu efecte directe in cresterea PIB la finele anului 2014.
ALB reprezinta conform statisticilor 77% din totalul pietei creditului de consum IFN din Romania si este membra a Federatiei Creditului de Consum din Europa – Eurofinas.