Zitec, unul dintre principalii producători locali de aplicații online, a atras o investiție de peste 1,7 milioane de euro din partea eMAG. Odată cu această investiție, Zitec are în plan o extindere accelerată pe piață, prin creșterea echipei, deschiderea de birouri în provincie, formarea unui departament specializat în fonduri europene și granturi, precum și activități susținute de creștere a portofoliului de clienți în Europa de Vest și SUA.
Zitec este o companie antreprenorială cu un trend ascendent constant în ultimii 5 ani, ce a ajuns în 2016 la o cifră de afaceri de 4 milioane de euro, cu un indicator de profitabilitate (EBITDA) în creștere, la 12%. Infuzia de capital, care va avea loc printr-o serie de tranzacții, a avut în vedere potențialul de creștere în zona de servicii de dezvoltare software și online marketing, precum și portofoliul de investiții în startup-uri al Zitec. Printre companiile din portofoliul de investiții Zitec se numără: Zipongo.com (SUA), cosQuare.com (Olanda) și editura HAC!BD (România).
„Ne bucurăm foarte mult că am reușit să obținem această investiție care, în primul rând, ne oferă validarea unui business românesc de servicii, dezvoltat de la zero, de-a lungul a 14 ani. Mai mult, este o recunoaștere venită din partea unui jucător de renume. Rămânem în continuare o companie antreprenorială, independentă, lucru care a făcut, de altfel, posibilă această tranzacție, pe lângă o aliniere foarte bună a obiectivelor strategice”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO & fondator Zitec.
Investitorul va asigura accesul companiei la capital, know-how și conexiuni globale pentru dezvoltare. Managementul va rămâne în aceeași formulă ca înainte de tranzacție.
„Această tranzacție strategică ne va permite să continuăm dezvoltarea accelerată a unor proiecte locale și regionale ample, cu impact major în piață, cu sprijinul unui partener cu competențe avansate în servicii IT. Totodată, este o recunoaștere a rezultatelor obținute de echipa Zitec în ultimii ani și a excelentei colaborări pe care am avut-o în proiecte comune precedente”, a declarat Iulian Stanciu, CEO și acționar eMAG.
Tranzactia a fost asistată pentru Zitec de Societatea de avocați bpv Grigorescu Ștefănică, prin implicarea directă a lui Cătălin Grigorescu (Managing Partner) și a lui Ciprian Frandeș (Associate). De asemenea, Zitec a beneficiat de consultanță de specialitate în domeniul IT din partea buticului de avocatură Jlaw, prin avocații Claudia Jelea și Mihai Jelea.
# # #
Despre Zitec
Zitec este una dintre companiile lider în industria IT din România, specializată în dezvoltarea de produse şi aplicaţii online complexe, precum și servicii de online marketing.
Cu afaceri de 4 milioane euro în 2015 și circa 40% din venituri provenite din proiecte externe, dezvoltate pentru parteneri din SUA, Canada, Marea Britanie, Germania, Elveția, Italia sau Olanda, succesul Zitec este confirmat şi pe plan local prin referinţele primite din partea unor clienţi de top, precum PayU, Credit Europe Bank, Grupama, Flanco, Amadeus, Paravion, Depanero, Vector Watch sau Network One Distribution.
Zitec este singurul partener Amazon AWS Advanced Technology Partner din România și una dintre puținele firme locale certificate Microsoft ISV Gold si Microsoft Cloud Gold. Compania are, totodată, cel mai mare număr de specialiști certificați Zend (The PHP Company) din România.
Zitec a fost premiată in 2016 la Gala ANIS cu premiul “Software Outsourcing Project of the Year” pentru soluția “Depanero Back-Office” și a fost inclusă în “TOP 20 angajatori din IT” de către Revista Biz.
Zitec sprijină și investește în companii aflate în primele stadii de dezvoltare, oferind servicii tehnice și consultanță în afaceri, precum și susținere financiară. Printre companiile din portofoliul de investiții Zitec se numără: Zipongo.com (SUA), cosQuare.com (Olanda) și editura HAC!BD (România).
# # #
Despre eMAG
Companie românească fondată în 2001, eMAG este un pionier al pieței de comerț online din România și a devenit un lider cu prezență în Bulgaria, Ungaria și Polonia. De 16 ani investește constant în servicii care ajută clienții să economisească timp și bani, servicii care au în spate tehnologii dezvoltate în România.
Cu o gamă de produse în continuă creștere atât prin oferta proprie, cât și prin partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, de oriunde. Clienții beneficiază de servicii cu valoare adăugată precum 30 de zile drept de retur, deschiderea coletului la livrare, call center 24/7, Service Pick Up and Return, finanțare în rate prin eCredit, aplicația de mobil și „Plata cu un click”.